Usein kysyttyä
Mikä koko minun tulisi tilata, ja mistä löydän tietoa tuotteiden ko'oista ja mitoista?
Suosittelemme tilaamaan sen koon, jota käytät useimmiten niin vaatteissa kuin kengissäkin. Yleensä vaatteemme ovat kooltaan ennemmin reiluja kuin pieniä, ja vaatekokomme vastaavat pääosin Suomen kokoja. Käytössämme ei ole tarkempia tuotekohtaisia mittatietoja, mutta useimmiten vaatteiden tuotekuvauksessa on ilmoitettu kyseessä olevan vaatteen keskimääräinen pituus. Löydät kaikki kokotaulukkomme sekä mittausohjeita kokotaulukoista.
Jos olet aiemmin tilannut meiltä vaatteita, mutta et muista kokoa, voit tarkistaa sen kokolapusta. Suomen koko löytyy kokolapusta kohdasta D/NL.
Miksi saamani tarjouskoodi ei toimi?
Henkilökohtaisen, esimerkiksi kuvastosta saadun tarjouskoodin voi lunastaa verkkokaupassa vain sisäänkirjautuneena. Tämä koskee myös syntymäpäiväetua.
Tilausta kohden on mahdollista käyttää vain yksi tarjouskoodi, ja saman tarjouskoodin voi käyttää vain kerran. Tilauksen arvon tulee olla vähintään 50 euroa alennukset huomioiden.
Mistä löydän asiakasnumeroni?
Asiakasnumero luodaan ensimmäisen tilauksen yhteydessä. Löydät asiakasnumerosi paketin lähetyslistasta, laskustasi tai kuvaston tilauskortista.
Miten voin peruuttaa tilaukseni tai muuttaa sitä?
Tehdystä tilauksesta voi perua osan tai koko tilauksen helpoiten itse Omien sivujen kautta, niin kauan kun tilaus näkyy avoimissa tilauksissa. Normaalisti tilaus pysyy avoimena tilauspäivän klo 24 asti. Seuraavana päivänä muutokset eivät välttämättä ole enää mahdollisia.
Voit tehdä muutoksia tilaukseesi myös soittamalla asiakaspalveluumme saman päivän aikana kello 16 mennessä. Jos laitat muutospyynnön sähköpostilla, saattaa olla, että tilauksesi on ehditty jo käsitellä, ennen kuin sähköpostiviestisi luetaan.
Tuotteiden lisääminen tilaukseen ei ole mahdollista Omilla sivuilla. Tässä tapauksessa jo tehty tilaus kannattaa perua ja tehdä uusi tilaus.
Miksi en saanut tilausvahvistusta?
Tilausvahvistus lähetetään tilauksen teon jälkeen tilauksessasi antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos et saanut tilausvahvistusta sähköpostiisi, tarkista sähköpostisi roskapostikansio. Mikäli tilausvahvistusta ei löydy, voit tarkistaa tilauksesi statuksen myös Omilta sivuiltasi verkkokaupassamme.
Miten voin muuttaa omia tietojani?
Jos olet jo rekisteröitynyt Omille sivuillesi, voit helposti muuttaa osoitetietojasi siellä. Voit myös ilmoittaa muutokset asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla.
Kuinka rekisteröin ”Omat sivut”?
Jos olet tilannut meiltä jo aikaisemmin, ja asiakastiedoistasi löytyy sähköpostiosoitteesi, tarvitsee sinun ainoastaan aktivoida Omat sivut.
Jos sinulla ei vielä ole asiakasnumeroa, rekisteröidy Omille sivuille ensimmäisen verkkotilauksesi yhteydessä menemällä kassalle uutena asiakkaana. Anna tämän jälkeen voimassa oleva sähköpostiosoite, klikkaa kohtaa ”Rekisteröidy”, täytä henkilötietosi ja määrittele salasanasi. Heti tilauksesi jälkeen voit kirjautua sisään sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi, ja saat kaikki Omien sivujen hyödyt käyttöösi.
Omat sivut tilin hyödyt
Luo Omat sivut tunnukset, joiden avulla voit tarkistaa ja käsitellä sinua koskevia tietoja ja pääset käsiksi moniin käteviin toimintoihin.
Tilaukset
Täältä löydät tietoa tekemistäsi tilauksista. Näet esimerkiksi tilaamasi tuotteet ja niiden hinnan, maksutavan, toimitusosoitteen ja tilauksesi tilan. Lisäksi löydät täältä linkin, jonka avulla voit seurata tilaustasi ja mahdollisia palautuksia (huomaa kuitenkin, että toimitusteknisistä syistä tilauksen seuraaminen ei aina ole mahdollista). Voit myös peruuttaa koko tilauksesi, jos sitä ei vielä ole pakattu.
Ostohistoria
Ostohistoriasta saat kattavan yleiskuvan asiakastilistäsi. Näet tarkasti saldotilanteesi ja kaikki tilitapahtumasi (suoritetut maksut, hyvitykset ja palautukset). Ja koska näet suoraan milloin lyhennyksesi erääntyvät, ne on helppo suorittaa ajallaan. Myös käyttämäsi pankkitili näkyy ostohistoriasta.
Laskut
Voit ladata laskusi tietokoneelle tai mobiililaitteelle pdf-tiedostona.
Osoitetiedot
Voit tarkistaa ja muuttaa laskutusosoitteesi.
Asiakastiedot
Voit tarkistaa henkilötietosi, kuten yhteystietosi ja asiakasnumerosi. Lisäksi voit vaihtaa Omat sivut tilisi salasanan.
Kuvastotilaukset
Voit itse valita, mitkä kuvastot haluat vastaanottaa.
Miksi en pääse Omille sivuille?
Omia sivuja pääsee käyttämään vasta, kun olet tehnyt tilauksen ja sinulle on luotu asiakasnumero. Jos olet jo rekisteröitynyt Omille sivuillesi, mutta salasanasi ei toimi, suosittelemme tilaamaan uuden salasanan täältä. Jos et vielä ole rekisteröitynyt Omille sivuille, voit tehdä sen täältä. Jos sähköpostiosoitteesi on muuttunut, ilmoita asiasta meille, niin teemme muutoksen asiakastietoihisi. Tämän jälkeen pääset kirjautumaan Omille sivuillesi uudella sähköpostiosoitteellasi. Jos olet saanut uuden salasanan eikä sähköpostiosoitteesi ole muuttunut ja olet ennen päässyt kirjautumaan Omille sivuillesi normaalisti, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.
Mistä voin noutaa pakettini?
Paketit toimitetaan PostNordin noutopisteisiin. Voit tarkistaa eri noutopistevaihtoehdot PostNordin sivuilta. Kun olet tehnyt tilauksen, ja pakettisi on lähtenyt varastoltamme, lähetämme toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Viestissä on linkki, jonka kautta voit seurata paketin toimitusta. Lähetämme saapumisilmoituksen tekstiviestinä, jos olet ilmoittanut meille matkapuhelinnumerosi. Jos et ole ilmoittanut meille puhelinnumeroasi, lähetetään saapumisilmoitus sähköpostilla tai postitse.
Saako teiltä kotiinkuljetusta?
Kyllä, pakettisi toimitetaan kotiovellesi asti, jos tilaat siihen kotiinkuljetuksen. Kotiinkuljetus maksaa vain 4,90 euron lisämaksun normaalien toimituskulujen (5,90 €) lisäksi. Valitse "Kotiinkuljetus" ostoskorin viimeisessä vaiheessa ennen kuin vahvistat tilauksesi. Kun pakettisi on matkalla, saat Postnordilta toimitustiedot sisältävän teksti- tai sähköpostiviestin. Tämän vuoksi on tärkeää, että varmistat ennen tilauksesi tekemistä, että järjestelmäämme rekisteröidyt yhteystietosi ovat ajan tasalla. Saamasi teksti- tai sähköpostiviestin avulla voit valita toimitusajankohdan, muuttaa mahdollisesti jo ilmoitettua toimitusajankohtaa tai antaa suostumuksesi sille, että pakettisi toimitetaan ovesi ulkopuolelle, vaikka et olisikaan vastaanottamassa sitä. Tilatessasi puhelimitse ilmoita asiakaspalvelijallemme, että haluat tilaukseesi kotiinkuljetuksen. Tilatessasi kirjallisesti merkitse rasti tilauskortin kotiinkuljetusruutuun. Lue lisää kotiinkuljetuksesta.
Miksi en saanut laskua tilaukseni mukana?
Ehkä maksoit tilauksesi jo verkkokaupassa luottokortilla tai PayPalilla? Tiliasiakkaiden laskut lähetetään kuukausittain, ensisijaisesti sähköisenä. Jos maksutapana on lasku, lasku lähetetään tilauksen mukana. Mikäli laskusi ei ollut paketissa tai sen päällä muovitaskussa, on kyseessä tekninen virhe ja pahoittelemme asiaa! Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi maksutiedot. Jos sait lähetyksen poikkeuksellisesti DHL:n toimittamana, saat laskun erikseen lähetettynä joko kirjeenä tai sähköpostilla. Löydät tilauksen tiedot myös Omilta sivuiltasi.
Miten voin maksaa ilman laskua?
Maksa tarvittava summa tilillemme IBAN: FI52 1820 3000 0065 02. Viitenumeron sijaan kirjoita viestiksi asiakasnumerosi.
Mistä saan uusimman kuvastonne? Miksi en enää saa kuvastoja automaattisesti?
Voit tilata uusimman kuvastomme verkkokaupastamme. Voit myös tilata kuvaston ystävällesi täyttämällä ystäväsi tiedot kuvaston tilaukseen. Jos olet ennen saanut kuvastoja, mutta niitä ei enää tule, voi syy olla siinä, ettet ole tehnyt tilauksia pitkään aikaan. Kuvastoja lähetetään myös hieman eri tavoin eri asiakasryhmille. Kuvastoistamme löytyy vain rajoitettu määrä valikoimamme tuotteita. Kaikki valikoimamme tuotteet löytyvät parhaiten verkkokaupastamme. Verkkokauppaan päivittyy jatkuvasti myös uusia tuotteita.
Miten tilaan/perun uutiskirjeen?
Voit tilata uutiskirjeen verkkokaupastamme. Voit perua uutiskirjeen klikkaamalla sähköpostiisi saamasi uutiskirjeen alalaidasta löytyvää linkkiä.
Miten palautan tuotteet?
Voit palauttaa tilaamasi tuotteet kuluitta 14 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta. Löydät tarkemmat tiedot peruuttamisoikeudestasi sekä palautusohjeet täältä. Kaikki tuotepalautukset tehdään PostNordin noutopisteisiin.
Koronapandemian vuoksi kaikilla maalis–kesäkuussa 2020 tehdyillä tilauksilla on pidennetty 60 päivän palautusaika paketin vastaanottamisesta. Jos olet tehnyt tilauksen tällä aikavälillä, pidennetty palautusaika on luonnollisesti yhä voimassa. Heinäkuusta 2020 alkaen tehdyillä tilauksilla on kuitenkin normaali 14 päivän peruuttamisoikeus paketin vastaanottamisesta. Jos sinulla tulee ongelmia paketin ajoissa palauttamisen kanssa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin yritämme löytää yhdessä ratkaisun asiaan.
Miten saan rahani takaisin palautuksen yhteydessä?
Jos maksoit tilauksesi luottokortilla, hyvitämme rahasi luottokorttitilillesi automaattisesti palautuksen vastaanottamisen jälkeen. Tämä näkyy tavallisesti seuraavassa luottokorttilaskussasi.
Jos maksoit tilauksesi PayPalin kautta, rahat hyvittyvät suoraan takaisin PayPal-tilillesi kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.
Jos maksoit tilauksesi Klingel-tililläsi, hyvitämme summan takaisin asiakastilillesi. Omilla sivuillasi näet, milloin hyvitys on maksettu.
Jos maksutapasi oli lasku, voi palautettavien tuotteiden hinnan vähentää itse laskulta. Emme lähetä uutta laskua. Jos kuitenkin maksoit myös palautetut tuotteet, ilmoita tilinumerosi asiakaspalveluumme.
Miten reklamoin viallisen tuotteen?
Jos saamasi tuote on viallinen tai vahingoittunut, lähetä se takaisin meille. Kirjaa mukana tulleeseen palautustositteeseen palautuksen syyksi koodi: 31: Tuote vahingoittunut 33: Tuote ei toimi 34: Tuote puutteellinen Ota yhteys asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostilla, jos tarvitset tilalle uuden tuotteen.