22.09.2020 | Lukuaika: 3 minuuttia

Syksy on täydessä vauhdissa, ja suurin osa meistä on varmaan päässyt jo kiinni arkirutiineihin. Arjen kiireissä on kuitenkin helppo unohtaa, että tekemislistalle pitäisi kuulua myös oman ajan ottaminen. Koronan vuoksi meillä ei ehkä ole mahdollisuutta tuttuihin asioihin, joista olemme aiemmin ammentaneet energiaa ja joilla olemme purkaneet stressiä, joten tilalle pitää löytää uusia tapoja. Tässä blogipostauksessa annamme 3 vinkkiä, joilla lataat akut talvea vasten. Suurin osa niistä on helppo toteuttaa kotona, kunhan sinulla on vain tarvittavat välineet käsillä.

Kylpyläloma kylpyhuoneessa

Omasta kodista voi pienellä vaivannäöllä luoda hemmottelevan kylpyläkeitaan. Aloita omimalla kylppäri, jotta saat olla aivan rauhassa. Luo oikea atmosfääri laittamalla soimaan rentouttavaa musiikkia ja sytyttämällä pari kynttilää. Upottaudu vaahtokylpyyn, rentoudu pehmeissä löylyissä tai ota maailman pisin ja kiireettömin suihkusessio. Jos et ole tuoksuherkkä, ihanalta tuoksuva vaahtokylpy tai suihkusaippua tai pari tippaa löylytuoksua tuo oman lisänsä kotikylpylään. Himmennä valot, sulje silmät ja nauti hetkestä kaikilla aisteillasi. Herätä lopuksi kroppa henkiin kunnon kuurauksella: ensin kuorinta ja pesu, sitten kuivaat itsesi muhkeimpaan pyyhkeeseesi ja voitelet ihosi pehmeäksi. Kauneudenhoitohetken päätteeksi olet sekä rentoutunut että virkistynyt. Toimii joka kerta!

Linkki: Suihkusetti ”A Moment for you”, 2-os., Kylpyvaahtoannostelija, 6-os. kylpysetti

Pedikyyri kotisalongissa

Jalatkin ansaitsevat silloin tällöin huomiota. Pedikyyri on kiva tapa hemmotella jalkoja ja helppo tehdä kotona. Huolimatta siitä, oletko kulkenut kesän avojaloin vai käyttänyt kenkiä, jalkasi palvelevat sinua paremmin pienen huomionosoituksen jälkeen. Tuloksena on pehmeät jalkapohjat, rentoutuneet jalkalihakset ja vastaviilatut varpaankynnet! Aloita hemmotteluhetki jalkakylvystä. Laita lämpimään veteen ripaus kylpysuolaa ja anna jalkojen pehmetä ja rentoutua, ja viilaa sitten kovettumat jalkaraspilla. Jalkakylvyn jälkeen voit hoitaa varpaankynnet kuntoon pedikyyrisetin avulla. Monikäyttöiset pedikyyrisetit sopivat myös sormenkynsien hoitoon – ehkäpä hoidat saman tien myös sormenkyntesi syyskuntoon!

Linkki Manikyyri-pedikyyrisetti: Prorelax® Deluxe, REMINGTON® REVEAL Pro Collection, REMINGTON® REVEAL MAN1000

Hierontahetki omalla sohvalla

Hieronta on ihana tapa rentoutua, sillä se pehmentää jäykkiä lihaksia, lievittää lihasjännitystä ja virkistää verenkiertoa. Hieronta tehoaa parhaiten, kun lihakset ovat valmiiksi rentoutuneet ja lämpimät, joten suosittelemme kylpemään tai saunomaan ennen sitä. Markkinoilta löytyy nykyään runsaasti kotikäyttöön tarkoitettuja hierontamattoja ja -laitteita, joilla voit kohdistaa rentouttavaa lämpöä ja hierovan vaikutuksen luovaa värinää eri kehonosille. Jos et ehdi tehdä pitkäkestoista hierontasessiota koko kropalle, voit varastaa muutaman minuutin sieltä täältä. Ja jos värinä ja hieronta eivät houkuttele, satsaa mikroon laitettavaan lämpötyynyyn. Se auttaa lihaksia rentoutumaan ja saa veret liikkeelle. Hieronta ja lämpö ovat pientä luksusta näin syksyllä, kun koleus menee välillä luihin ja ytimiin.

Linkki: Lämmitettävä rentoutustyyny, Hierontamatto, FM39 Shiatsu -jalkojen hierontalaite

Suosittelemme

Kerro meille mielipiteesi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *