PERUUTTAMISOIKEUS

Sinulla on aina 14 päivän peruuttamisoikeus vastaanotettuasi kaikki tilaamasi tuotteet. Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, joista on poistettu hygieniasuoja/sinetöinti, avattuja hajuvesi-, kosmetiikka- ja hygieniatuotteita eikä korjattuja/muokattuja/kaiverrettuja tuotteita. Palauttaessasi tuotteita niiden tulee olla täysin käyttämättömiä ja kaikkien lappujen tulee olla paikoillaan. Klingel pidättää oikeuden sulkea asiakastilin, mikäli sillä on syy epäillä petosta sekä palautusosuuden ollessa yli 50 %.
Jos haluat käyttää peruuttamissoikeuttasi, tulee asiasta ilmoittaa asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse. On tärkeää, että lähetät tuotteen/tuotteet meille välittömästi, kuitenkin viimeistään 14 päivän sisällä siitä, kun olet ilmoittanut meille käyttäväsi peruuttamisoikeuttasi. Käytä palautuksen yhteydessä tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta. Palautusosoite: Klingel c/o Oy Matkahuolto Ab, Kampin keskus Narinkka 1, 00100 Helsinki.
Palautettavat tuotteet tulee lähettää takaisin ilman muutoksia ja mieluiten alkuperäispakkauksissaan. Palauta tuotteen kaikki osat, vaikka ne olisivatkin vioittuneita.
Tuotepalautus on sinulle maksutonta. Lisämaksullisen toimituksen toimituskuluja ei hyvitetä.


TUOTTEIDEN VAIHTO JA  PALAUTUS

Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta vaihdettava tuote ja tee kokonaan uusi tilaus. Mikäli palautettua tuotetta on selvästi käytetty tai se on vahingoittunut tilaajan vastuulla ollessaan, pidätämme oikeuden huomioida tuotteen arvonvähennyksen palautussummassa. Mikäli katsomme, että tuote on menettänyt kaiken arvonsa, pidätämme oikeuden olla palauttamatta rahoja. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme hyvitä toimitus- ja muita kuluja (tämä johtuu siitä, että kulut ovat samansuuruiset tilattujen tuotteiden määrästä riippumatta).
Palautuksen yhteydessä olet vastuussa tavaran toimittamisesta PostNordin palvelupisteeseen. Suosittelemme lähettämään täytetyn palautuslomakkeen palautuksen mukana sekä säilyttämään palautuskuitin, kunnes palautus on käsitelty loppuun.
Näin palautat:
1. Pakkaa palautettava tuote alkuperäispakkaukseensa tai vastaavaan pakkaukseen.
2. Täytä palautuskoodi palautuslomakkeeseen  ja lähetä palautuslomake palautuksen mukana.
3. Liimaa paketin päälle ennakkoon maksettu palautusosoitelappu, jossa Klingel on merkitty paketin vastaanottajaksi.
Palautusosoitelapun puuttuessa ota yhteys asiakaspalveluumme, niin lähetämme sinulle uuden lapun.
 

REKLAMOINTI

Sinulla on oikeus reklamoida tuote kolmen vuoden sisällä ostohetkestä edellyttäen, että tuote oli virheellinen vastaanottaessasi sen. Jos vastaanottamasi tuote on virheellinen, tulee sinun ilmoittaa siitä meille kohtuullisen ajan sisällä siitä, kun huomasit virheen. Voit reklamoida tuotteen puhelimitse (09 4245 2220 suomeksi, 09 4245 2221 på svenska) tai sähköpostitse (asiakaspalvelu@klingel.fi). Määrittelemme kohtuullisen ajan kahdeksi kuukaudeksi. Arvioimme tuotteen viallisuuden ilmoitettuasi meille reklamaatiosta. Jos kyseessä on alkuperäinen vika ja olet jo maksanut tuotteen, palautamme maksun sinulle mahdollisimman pian (viimeistään 30 päivän kuluttua reklamaation hyväksymisestä). Riitatilanteissa käännymme Kuluttajaviraston puoleen ja noudatamme aina viraston antamia suosituksia. Asiakkaanamme sinulla on oikeus saattaa riitatilanteet kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn viemistä kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Kuluttajariitalautakunnan lisäksi voit myös käyttää EU-komission tarjoamaa verkkovälitteistä riidanratkaisua osoitteessa http://ec.europa.eu/odr.
 

TAKUU

Kuluttajansuojalaki, joka turvaa oikeutesi asiakkaana, on voimassa tilatessasi tuotteitamme. Korvaamme aina lasin ja posliinin kuljetusvahingot. Ota yhteys asiakaspalveluumme kysyäksesi tai ilmoittaaksesi kuljetusvahingosta. Myönnämme sähkötuotteille kahden vuoden takuun ostopäivästä alkaen. Kaikki valmistajan mahdolliset takuut ovat voimassa Suomessa. Lasku/tilausvahvistus toimii takuutodistuksena.